lördag 24 juni 2017

Kap Verde (januari 2017)...

































JA äntligen så vart det Kap Verde för våran del, har haft det som önskeresa många år. Vet inte varför, men känt att det varit bra att det inte just är någon tidsskillnad om man jämför med resor till Mexico eller Thailand.
Lite osmidigt med mellanlandning på Gran Canaria som Tui (länk) har, men Ving (länk) hade sålt slut på sina resor då när vi kom oss för att boka.
Var vi nöjda då?
Vet inte vad jag ska skriva om det, känns som att jag hade mera förväntningar av ön. Kanske se mer av djurlivet, att staden Santa Maria skulle vara större och mer att se just där eller så var det kackerlackan som sprang runt på hotellrummet som drog ner betyget. Vet faktiskt inte varför jag kände som jag gjorde, det saknades något helt enkelt.
Vi bodde på Riu Funana (länk), på sidan kunde man läsa att det hade renoverats till vintersäsong 16/17 vilket inte alls stämde. Tog det med Tui och det var bara vissa rum fick vi höra, de skulle kolla upp vad de kunde göra. Erbjöd oss sedan ett annat rum, lite bättre läge på hotellområdet men fortfarande orenoverat, de renoverade var redan uppbokade.
Tog kontakt med tui när vi kommit hem, fick kompensation på 5000kr för detta. Inte mer än rätt tycker jag, när de skriver att rummen ska vara renoverade och de inte är det. Hoppas att man slipper sådant framöver, för när man väl kommer på stället man ska bo på så utgår jag från att det ska vara det rum jag bokat.

2 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Kackerlackor är ju aldrig kul :( Har också varit med om att vi rest med Tui till ett hotell där alla rum skulle vara renoverade men vi hamnade i ett gammalt rum. Dock fick vi byta till ett nyrenoverat efter första natten (efter att jag klagat en massa) så det löste sig, men aldrig kul att bli besviken när man kommer till ett hotell och har betalat en massa pengar för något man inte får. Stranden på Kap Verde ser ju helt fantastisk ut i alla fall!

Semester & Mat sa...

Ja stranden var något utöver det man skådat tidagare, men jag är inte "bada i havet"-människan så det vart bara poolen för min del och dessutom var det röd flagg nästan varje dag...